Karibu Tanzania! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Lizzy Hutten - WaarBenJij.nu Karibu Tanzania! - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Lizzy Hutten - WaarBenJij.nu

Karibu Tanzania!

Blijf op de hoogte en volg Lizzy

07 Oktober 2013 | Tanzania, Dar es Salaam

Jambo! Karibu Tanzania!
Overal waar we komen horen we dit. Van harte welkom in Tanzania!

Donderdag vertrok ons vliegtuig met 1,5 uur vertraging wegens een technische storing. Gelukkig verliep de vlucht verder spoedig dus rond 00.00 uur stonden we in Dar es Salaam. Daar werden we opgewacht door Valencio, die ons naar ons hotel bracht. De volgende dag vlogen we naar Zanzibar. Langs de wegen zagen we hoe de lokale bevolking leeft. Allerlei hutjes langs de wegen, overal koeien en kippen en veel kinderen die in uniform naar school gingen.

Bij ons hotel aangekomen bleken we een super luxe hotel te hebben met een geweldig uitzicht over de zee! Het eten was lekker, het personeel was erg aardig en er werd goed voor ons gezorgd.Gisteren konden we op excursie naar Paradise beach. We vertrokken tijdens eb en voeren langs Tanzanianen die in de zee aan het vissen waren. Erg leuk om te zien. Aangekomen op Paradise Beach bleek dat echt een paradijs te zijn. Naarmate het vloed werd, werd het steeds mooier!

Vanochtend zijn we naar Stone town geweest waar we verschillende belangrijke gebouwen bezocht hebben. Ook hebben we de slave chambers bezocht. Dit waren super kleine kamers waar de vrouwen met 75 tegelijk moesten verblijven. Indrukwekkend om te zien. Tot slot zijn we op de lokale markt geweest waar ze veel specerijen hadden en waar allerlei dieren geslacht en verkocht werden. Hierna was het tijd om richting vliegveld te gaan om terug te gaan naar Dar es Salaam. Bij ons hotel in Dar konden we dineren in een restaurant, waarbij we het eten uit potten op mochten scheppen. We werden aan tafel gezet bij een achttal Tanzaniaanse mannen, wat voor zowel hun als ons even onwennig was. Daarna vonden ze het heel interessant wat we allemaal kwamen doen en kwamen er hele verhalen over het Iringa district, waar wij zullen verblijven.

Morgenochtend zullen we aan onze busreis naar Ilula beginnen, dus dan begint het avontuur echt!
Hakuna matata!

• 07 Oktober 2013 - 20:11

Kim:

Leuk om te lezen Lizzy! Veel plezier en lekker genieten x

• 07 Oktober 2013 - 20:18

Meghan:

Leuk verhaal! Fijn dat je veilig bent aangekomen, uitkijken en veel plezier verder! Je mooie paarse vest zal op je wachten! Liefs Meghan

• 07 Oktober 2013 - 20:21

Marle:

Oehh leuk Liz!!! Je Paradise beach avontuur klinkt jaloersmakend, benieuwd naar de foto's!! Succes morgen ;)

• 07 Oktober 2013 - 20:37

Eugenie Hutten:

Een super goed begin, lees ik. Succes morgen en geniet van alles.
    Groetjes Eugenie

• 07 Oktober 2013 - 20:51

Melissa:

Leuk verhaal! Ik ben benieuwd naar de rest :) veel succes en heel veel plezier!!xx

• 07 Oktober 2013 - 21:13

Yvonne:

Leuk Liz! ik ben heel benieuwd naar de rest van je avontuur. Veel plezier en succes met de busreis;)
    xx

• 07 Oktober 2013 - 21:48

José:

Hey Liz,leuk om te lezen. Sterkte morgen met de lange busreis.Ik kijk al uit naar je volgende verslag.
    Xxx

• 07 Oktober 2013 - 22:19

Paula En Popko:

Dag Lizzy,
    Fijn dat het begin van je avontuur zo prettig is verlopen. Komt de rest vast ook goed. Hou ons op de hoogte wij zijn benieuwd naar je belevenissen.
    Veel plezier !

• 08 Oktober 2013 - 14:21

Betty Koldenhof:

Hallo Lizzy, fijn om te lezen dat alles naar wens gaat.....en wat heb je in korte tijd al veel gezien zeg!Heel veel plezier en we wachten weer op ,t volgende verslag!
    gr. v Betty

• 08 Oktober 2013 - 19:19

Rikie:

Hoi Lizzy fijn dat je goed bent overgekomen
    Wij wensen je veel sucses daar en doe voorzichtig